Det spiller ingen rolle om du har et stort eller et lite foretak. Firmagaver blir uansett satt pris på, og du finner gaver i alle prisklasser og til alle anledninger. For små foretak er gavene en billig og direkte måte å gi kunder og ansatte en ekstra oppmerksomhet. For de større foretakene gir firmagavene en ekstra kanal for å få ut budskapet under kampanjer og lignende. For gaver fungerer utmerket som markedsføring, enten det er dine egne ansatte som får dem, eller firmaets kunder. Dersom gavene blir brukt i det offentlige, vil også folk som ikke har fått gavene legge merke til logoen, og kanskje bli nysgjerrige.

Små og store gaver

Du finner rimelige gaver i form av penner, nøkkelbånd og refleksbrikker, og dette er noe du kan ha liggende framme hele året, og dele ut til kundene når du møter dem. Godteri med firmaets logo kan selvsagt også ligge framme for eksempel på kundedisken, slik at kundene kan forsyne seg mens de venter.

De litt større gavene passer til spesielle anledninger, for eksempel jul. Men her er det også mange muligheter, alt etter hvor dyrt du vil ha det. For det er ikke alltid de dyreste gavene som gir mest markedsføring. T-skjorter og handlenett kan være vel så effektive, ettersom dette er gaver som kommer til å bli tatt i bruk. Dermed eksponeres logoen din når kunder og ansatte bruker tingene. Så det er viktigere å tenke på bruksverdi eller pris.

Skap et bånd

Firmagaver skaper et bånd, og gjør at kundene føler seg verdsatt. Når gaven brukes, husker kunden firmaet ditt, og jo oftere de tenker på deg, desto større er sjansen for at de tenker på nettopp ditt firma når de trenger det du kan tilby dem. Så del gjerne ut smågaver på messer og personlig når kundene handler hos deg.