En god firmagave bør være gjennomtenkt, slik at gaven er tilpasset både mottakerens person og miljø. Det er for eksempel ikke en god ide å velge godteri med trykk til et treningssenter. Da er det bedre med drikkeflasker eller treningsbager.

Maksimer nytten og reklamen

Gode firmagaver er faktisk en billig reklamemetode, men da må du selvsagt sørge for at gavene blir brukt. Velger du T-skjorter de ansatte kan bruke privat, vil disse klærne gjøre firmalogoen din mer synlig. Kanskje folk ser logoen og lurer på hva firmaet driver med, og kanskje dette får dem til å finne ut mer om foretaket ditt. En gave som bare blir satt bort til pynt vil ikke ha den samme reklameverdien, ettersom færre personer ser den.

Godt synlige gaver

I tillegg til klær, er det mange andre produkter som også kan brukes til hverdags, for eksempel refleksvester eller refleksbrikker, paraplyer og handlenett. Ettersom disse tingene er nyttige og praktiske, er det stor sjanse for at mottakerne benytter dem, og jo oftere de blir tatt i bruk, desto flere personer kommer til å se firmalogoen.

Om sommeren passer det fint med solbriller og capser med logo. Eller hva med et mobilfutteral, for det kommer helt sikkert til nytte, samtidig som det er godt synlig. Spillkort kan også være en god ide. De er kanskje ikke så synlige i hverdagen, men de blir sikkert brukt når venner kommer sammen for å spille kort.

Familiegaver

Vil du ha ekstra nytte av reklameverdien til firmagaven, kan du gi bort ting til hele familien. Det trenger ikke å være så store ting. Penner og refleksbrikker er gode alternativ, eller musematter eller trykkblyanter. Alt som er nyttig vil gi deg god reklameverdi for pengene, for det er jo de nyttige gavene som blir tatt i bruk og vist fram mest i hverdagen.