Enten du gir bort firmagaver til dine ansatte eller til kundene dine, kan du styrke båndet mellom dem og firmaet. De ansatte vil selvsagt gjerne vise fram logoen til firmaet, for de tjener jo også på den ekstra reklameeffekten slike gaver har. Men trofaste og fornøyde kunder vil nok også gjerne vise fram logoen din, fordi de er fornøyd med varene eller tjenestene firmaet tilbyr dem.
Nyttig er best
Nyttige gaver er som regel best, ettersom de benyttes i det daglige, og dermed blir vist fram. Pyntegjenstander har lett for å bli stående i en krok eller i et skap, og gir mindre synlig reklame. Dessuten setter folk pris på ting de har bruk for. Da føler de at du har lagt litt omtanke inn i gaven, og ikke bare har plukket det første du så. En gjennomtenkt gave viser alltid mest omtanke, så tenk gjennom hva kundene dine trenger. Hva med et handlenett eller en treningsbag? En termos eller en drikkeflaske er også noe folk trenger, og det samme gjelder for kaffekopper.
Varier gavene
Hvis du skal gi bort firmagaver til de samme personene flere ganger, er det selvsagt viktig å variere gavene. Da blir det både mer spennende å få gavene, og du viser at du tenker gjennom hva du gir. Alle har bruk for en termos, men det er ikke mange som har bruk for ti termoser. Ga du bort en T-skjorte i fjor, kan du velge en hettegenser i år, eller kanskje en ryggsekk. Det finnes også spiselige gaver og andre praktiske ting, som paraplyer.
Smågaver til alle anledninger
Av og til trenger du bare en liten gave, for eksempel når du skal dele ut noe på en messe. Da er penner, nøkkelbånd, refleksbrikker og trykkblyanter noe de fleste har bruk for og setter pris på å få.