Selvsagt er det lett og enkelt å plassere trykket på “vanlig” måte, for eksempel midt på forsiden av en t-skjorte. Men hvorfor ikke leke litt med plasseringen, slik at trykket blir lagt mer merke til? Hvis du skal gi bort luer, kan du for eksempel plassere trykket under oppbretten, slik at det stikker mer ut, og du oppnår en komisk effekt.
Del budskapet
Dersom du har et langt budskap, kan du også dele det opp, og trykke noe på forsiden og resten på baksiden. Da leser folk kanskje forsiden av t-skjorten, og legger merke til at budskapet stopper midt inni, slik at de også må ta en ekstra kikk på baksiden for å få med seg sluttpoenget. Det samme kan du gjøre dersom du trykker på en kaffekopp, slik at koppen må snus rundt for å få fram hele budskapet. Dette er også noe du kan gjøre med reklamepenner, refleksbrikker og nøkkelringer.
Uvanlige plasseringer
Skal du trykke en logo, kan du også plassere den på litt uvante steder, for eksempel på kragen på en jakke, eller langt nede på ermet. Eller du kan trykke en mindre logo på brystet i stedet for at logoen dekker hele forsiden av plagget. På en kopp kan du trykke logoen på hanken, eller til og med på innsiden av koppen, enten på kanten eller i selve bunnen av koppen. Undersiden av koppen er også et morsomt valg, selv om logoen blir mindre synlig på denne måten.
Lek med logoen
Selv om du har en velkjent logo, er det lov til å leke med den, for eksempel gjennom å blande den inn i et annet motiv, eller trykke den i en litt annen farge enn vanlig. Når du designer trykket på nettet, kan du klikke og prøve mange varianter og plasseringer før du bestemmer deg, så du kan leke rundt for å skape et personlig inntrykk som blir lagt merke til.